Thursday, April 7, 2011

KISAH SEORANG PENCURI TALIAN INTERNET

Arini dengan bangganya aku nk declare diri ini sebagai pencuri yang berkaliber kerana berjaya mencuri cable network & talian internet dari bilik pengarah untuk disambungkan ke PC kerani kanan yang baru..ampunkan patik penunggu gua..eh2..clap..pengarah InED..
Bukan niat dihati nk mencuri talian tu tp dh nk dijadikan story sbb dlm bilik kerani tu xde port internet. Selidik punya selidik dari bilik mesyuarat smpai ke bilik pengarah tengok2 ada 1 port jerk. tu pn pengarah dh guna nk sambung ke wireless router dia. Alhamdulillah router dia tu ada 4 port extra utk cabled-network. Aku dengan penuh-rasa-tak-bersalahnya mencocok satu cable ke router dia dan disambungkan ke PC kerani tu. Harap2 tak lembab ar internet Tuan Pengarah aku nanti..huhuhu..klu lembab gk..puake2..

 Router dalam bilik tu tp xnk smbg cni sbb dh ada 3 user lain. Klu smbg gk sah2 lembab connection user lain tu.
 Kebetilan Pengarah ada simpan cable network yg agak panjang so ape lg...sebat ar..hahahaha..
Ni PC Pengarah & router dia, suke ati aku jerk cucuk ke router tu tnpa inform dia dulu..(^__^)..

2 comments:

apple hijau said...

Ya ampun menantu ku...hebat mu...kekreatifan mu sungguh mengharu birukan.. ha ha :P

Cy-Rule said...

hahahaha..nk bt gane mak..nk idop kn..